vrijdag 20 februari 2015

Repotting for the Noelanders Trophy 2015

Vandaag hebben we 2 Juniperus itoigawa verpot en heb ik een onderhoud snoei toegepast op mijn Koreaanse beuk die ik heb overgenomen van Mario Komsta. Daarna word de stam, dood hout, accentplanten en displaytafels  opgepoetst en mos zorgvuldig geplaatst.  Deze moeten er piekfijn op staan want ze zijn geselecteerd voor de komende Noelanders Trophy.
 
Today we repotted 2 juniper itoigawa and I applied maintenance pruning on my Korean Hornbeam that I bought from Mario Komsta. After the trunk, dead wood,  accent plants , display tables will be cleaned and moss will be carefully placed. Cause the trees need to look presentable because they are selected for the Noelanders trophy.


 
 
Verder heb ik mijn Pistachio lenticus een andere pot aangemeten en wel eentje van de hand van de Belg Andreas Van Kerckhove. Deze laatstgenoemde was een grote naam in het keramiek wereldje maar helaas overleden. De pot blijft een collectors item en zo hou ik het werk van Andreas nog onder de aandacht.
 
I also repotted my Pistachio lenticus, in a pot of the Belgian Andreas Van Kerckhove.
He was a great name in the ceramic business who unfortunately died. The pot remains a  collectors item and in this way I keep his work under attention.
 



Tenslotte nog een foto van mijn Prunus ume met bloemen. Onlangs heb ik deze herstijld, maar we hebben nog een lange weg te gaan.

Finally a picture of my Prunus ume with flowers.Recently,I restyled this one but it has still a long way to go.
 

 
Dit is de nieuwe stand!

This is the new position!
 

 


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten